De nieuwe software is binnen. Wat nu? Hoe zorgt u voor een feilloze, technische implementatie? Hoe motiveert u medewerkers om het nieuwe pakket te accepteren? Zonder test- en communicatieplan loopt u het risico op fouten en vertragingen. En werkt u onzekerheid en ontevredenheid bij gebruikers in de hand.
Testplan opstellen en testfase coördineren
Betrokkenheid is de sleutel tot een succesvolle software-implementatie. Daarom stel ik in overleg met de partijen een testplan op. Helpdesk, automatisering, gebruikers en management leveren elk hun bijdrage. Zo werken we samen naar de overgang toe. TrainOffice bewaakt de uitvoering en voortgang van de volgende activiteiten:
- een testplan opstellen: wie test wat, hoe en wanneer;
- een flexibele, representatieve testomgeving creëren;
- softwaregebruikers betrekken, informeren, motiveren;
- meerdere key-users selecteren, instrueren en opleiden;
- medewerkers trainen in een efficiënt softwaregebruik;
- nieuwe software uitvoerig testen en ervaringen delen;
- testen van alle aan de software gekoppelde applicaties.
“I worked with Jessica during my time as finance director Benelux with the company Bridgestone Benelux. Jessica at that time reported directly to me and was responsible for everything what was IT related for the local entity in Holland. Doing that she took quiet some responsibility away from me and stepped forward as a very willing, knowledgeable, service minded and flexible person. She looked to every member of the company as if they were clients, meaning service and speed was very important and if we needed support from headquarters she took care of it. She also took care and compared different suppliers in many investment projects and this in a clever and analytical way. As a person she was very communicative and not afraid to dig deeper in certain topics to be absolutely certain that the right decision could be made.”
Geert Claes, Senior Financial Controller a.i. Hubo Belgium NV
Interne ict-communicatie plannen en uitvoeren
Goede communicatie over de nieuwe software zorgt voor begrip en acceptatie. Daarom stel ik een beknopt communicatieplan op en regisseer ik de communicatie. In samenwerking met uw medewerkers communiceer ik via intranet of een nieuwsbrief o.a. over wat er gaat veranderen, welke voordelen het oplevert, welke inbreng verwacht wordt, waar men met vragen terecht kan, hoe de planning eruit ziet en hoe het project vordert. Andere communicatieactiviteiten zijn o.a.:
- hand-outs en handleidingen opstellen en verspreiden;
- korte cursussen op de implementatiedag verzorgen;
- medewerkers trainen in een efficiënt softwaregebruik;
- fysiek op de werkvloer aanwezig zijn om hulp te bieden;
- helpdesk-medewerkers instrueren.
Wilt u telefonisch of persoonlijk kennismaken?
Bent u benieuwd of ik op ict-gebied iets voor u kan betekenen?
Belt u dan snel +31 (0)6 – 13 14 84 84 of stuur een e-mail aan info@trainoffice.nl.