Stel dat u naar een groep sollicitanten een uitnodiging wilt sturen voor een gesprek. Of u wilt uw klanten een persoonlijke mail sturen om ze uit te nodigen voor een jubileum. Dit kunt u prima doen met afdruk samenvoegen naar e-mail.
Het voordeel is dat mensen een persoonlijke mail ontvangen, met hun eigen e-mailadres in het Aan veld. Dus u hoeft niet gebruik te maken van het BCC veld. Tevens heeft u een lijst met in dit geval alle sollicitanten met hun e-mailadres en de datum wanneer ze zijn uitgenodigd voor een gesprek.
Afdruk samenvoegen gaat in 3 stappen:
- Zorg dat u een lijst maakt in bijvoorbeeld Excel. Hierin staan de variabele gegevens, zoals aanhef, email adres en de datum dat ze zijn uitgenodigd.
- Maak uw e-mail bericht in Word
TIP! Zet uw weergave op HTML, dit is de weergave die de ontvanger ziet. - Koppel de e-mail aan de lijst via Afdruk samenvoegen:
– Klik in het menu Verzendlijsten op Adressen selecteren > Bestaande lijst gebruiken.
– Zet de velden op de juiste plaats, bijvoorbeeld Naam achter ‘Beste’.
– Klik in het menu Verzendlijsten op Voltooien en samenvoegen selecteren > E‑mailberichten verzenden.
– Kies bij Aan het veld waarin het e-mailadres staat.
– Met OK worden de e-mailberichten verzonden.
Meer uitleg kunt u vinden op de website van Microsoft Office: Afdruk samenvoegen in Word
Of neem contact op met TrainOffice.
Geef een reactie