Wat doet u met het stapeltje visitekaartjes op uw bureau? Hoe handig zou het zijn als u al deze informatie verzamelt in Outlook bij uw contactpersonen en dit als CRM kunt gebruiken?
U kunt in de contactpersonen van Outlook alle gegevens kwijt. Dat geldt voor contactgegevens zoals naam, telefoonnummer en adres, maar ook voor gespreksverslagen. Dat betekent dat u de functie contactpersonen kunt gebruiken als een customer relation management systeem (CRM).
Hoe maakt u een nieuw contactpersoon aan?
- In Outlook klikt u op contactpersonen en kiest de eerst knop in het Lint: Nieuwe contactpersoon.
- Vul de velden in het groene vak naar wens in.
- Bij telefoonnummers kunt u kiezen welke telefoonnummers u wilt invullen, in mijn geval Mobiel. U kunt de 4 velden aanpassen, bijvoorbeeld voor het telefoonnummer van deze persoon thuis, van de assistent of op het werk.
- Het veld notities in het blauwe vak is perfect voor opmerkingen.
- Onderaan het scherm in het oranje vak staan automatisch alle mailberichten en agenda-afspraken gerelateerd aan deze persoon.
Kies rechtsboven het adresboek of Personen zoeken om de contactpersoon te vinden. U kunt ook de contactpersonen synchroniseren met de telefoon, net als uw agenda en e-mail.
Geef een reactie